Muziekles

17 april 2018
Muziekles

Dit schooljaar krijgen de kinderen van  groep 6 muziekles op een blaasinstrument, de zgn blazersklas. Het project is een initiatief van de Christelijke Muziekvereniging Prins Hendrik Scheemda. (De muziekvereniging bestaat uit  een fanfareorkest, een percussieband, twirlteams en een  pomponteam. Samen ca. 100 leden).

Het project is tweejarig. Het eerste jaar de blazersklas. De kinderen krijgen op school  klassikaal les, op vrijdagmiddag van 13.15 uur – 14.00  uur. Het tweede jaar kunnen ze door naar een vervolgklas. Dit is na schooltijd. Tijd en plaats worden nog nader bepaald.

De muzieklessen zijn  gratis en worden gegeven door Wim Westerman, docent aan het Kunstencentrum De Klinker te Winschoten.  (voorheen muziekschool Oost Groningen).

Het is bedoeld om kinderen kennis te laten maken met het leren bespelen van een muziekinstrument  en hoe het is om samen muziek te maken. Uiteraard hopen we dat ze dit zo leuk vinden dat ze eventueel door willen gaan met muziek maken bij de muziekvereniging.

Ook krijgen de kinderen gelegenheid mee te spelen op concerten van de muziekvereniging. Daar zijn  speciale muziekstukken voor waarbij de blazersklas speelt met begeleiding van de fanfare. Ze krijgen een instrument te leen van de CMV Prins Hendrik, dat mogen ze mee naar huis nemen om op te oefenen.

Een foto verslag staat op de pagina 'fotoalbum'. Ouders kunnen daarop inloggen.